Coronatijd cafébezoek: we tappen uit een ander vaatje


Dag Lieve Mensen,


Zonder omhaal vragen wij uw aandacht voor een drietal zaken; allen van bepaald gewicht maar niet allen even accuut. Gezien de barrage aan berichten die wij van u mogen ontvangen menen wij te moeten beginnen met de mogelijke, voorwaardelijke heropening van 'de horeca' en op welke manier wij van Café ZILT dit denken aan te kunnen pakken.


U begrijpt dat er slechts een beperkt aantal gasten tegelijk in ZILT aanwezig zullen kunnen zijn, zij dienen eventueel in groepjes van twee tot vier personen ) anderhalve meter van elkaar verwijderd te moeten zitten daar staand consumeren niet wordt toegestaan. Ook gasten die 'bij elkaar horen' of samenwonen moeten zich aan deze regels houden. Een ongedwongen samenzijn wordt hierdoor natuurlijk enigszins beperkt echter wij zullen er alles aan doen u de woorden, gezellig en leuk, huiselijk en knus ja zelfs warmpjes en 'mooi anzeten' te ontlokken wanneer u terugdenkt aan uw bezoek.


Van gezellig en leuk alleen kan helaas onze milieuvriendelijke schoorsteen niet roken ( wij gebruiken reeds sinds 2003 enkel elektriciteit en deze betrekken wij van een groene producent ). De ernstige beperking van het bruikbare oppervlakte van ons aller lokaal heeft een dramatisch effect op potentieel haalbare omzet. Met pijn in ons hart komen wij met een aantal suggesties om u toch van dienst te mogen zijn zonder daarbij een gezonde bedrijfsvoering uit het oog te verliezen.


Het uitgangspunt is dat u een plek in Café ZILT reserveert. Dit kan aan de deur maar wilt u verzekerd zijn van een plek dan is het verstandig dit te doen eer u ons bezoekt. Hoe wij dit in de praktijk brengen is nog onderwerp van interne discussie en technisch onderzoek. Uw reservering is niet vrijblijvend; wij moeten op uw komst kunnen rekenen en 'oh horror' wij moeten naast een tijdslimiet aan uw bezoek ook een minimum te besteden bedrag koppelen. Dit alles staat haaks op ons gevoel voor gastvrijheid maar wij zien niet hoe wij dit anders invulling kunnen geven. Uw commentaar op onze ideeën en wellicht andere oplossingen zien wij graag tegemoet. Wij staan oprecht open voor suggesties die het aangename en het noodzakelijke met elkaar verenigen.


Als tweede aandachtspunt willen wij uw gedachten peilen omtrent het pils dat wij u reeds zestien jaar lang tappen. In het kader van ons streven steeds meer lokaal waar te slijten ( Ach kom, u kent inmiddels ons motto: Kom klaar met Hollands waar ) overwegen wij niet langer Jupiler maar Hertog Jan Pilsener te serveren. Prachtig pils, vervaardigd in eigen land en straks mogelijk door ons in fraai glaswerk geserveerd. Uw mening weegt zwaar bij de overstap en graag ontvangen wij ook omtrent dit onderwerp uw commentaar.


Graag als laatste nog even uw aandacht voor een gloednieuw whiskyverslag dat zojuist is gepubliceerd op onze website. Natuurlijk gaat onze dankbaarheid uit naar onze eigen 'digital accelerator' Ellen Veldhuis voor het redigeren van ons enthousiast gekrabbel. Wij zijn benieuwd naar uw commentaar.


Vrienden, het zal voorlopig niet eenvoudig zijn maar zoals reeds gesteld zullen wij alles in het werk stellen uw bezoek aan ons lokaal zo aangenaam mogelijk te maken ervan uitgaande dat weder openstelling op z'n minst de daarmee gemoeide kosten kan dekken. Onze medewerkers en wijzelf staan paraat.


Warme groet,


Café ZILT

Café Zilt
Zeedijk 49

1012 AR Amsterdam

info@cafezilt.nl
06 25277244  (vanaf 12.00)

020 4215416 (vanaf 17.00)

Openingstijden

vrijdag    17.00 - 04.00
zaterdag  17.00 - 04.00
zondag    17.00 - 03.00
maandag Gesloten

dinsdag      17.00 - 03.00
woensdag   17.00 - 03.00
donderdag 17.00 - 03.00

  • White Yelp Icon
  • White TripAdvisor Icon
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon