top of page

Welkom terug


Lieve Vrienden, het is ons weer gegeven u te mogen verwelkomen in ons aller lokaal, Café ZILT. Wij zien reikhalzend uit naar het moment dat wij na ruim twee maanden onthouding weer van uw gezelschap mogen genieten maar voelen ook enige spanning bij dit vooruitzicht. Het eerste weerzien zal bij ons en wellicht ook bij u enig emotioneel effect sorteren. Wij zetten in op vreugdetranen maar houden ook rekening met angst, verdriet, frustratie en boosheid, zowel bij u als bij ons. Onze wereld staat op de kop en wij zijn gedwongen samen met u op zoek te gaan naar nieuwe omgangsvormen.

Wij hebben lang gebroed op de mogelijkheden die de nieuwe situatie ons biedt en komen binnen de regels met een oplossing waarvan wij hopen dat deze uw goedkeuring kan wegdragen. Bovenal willen wij u meegeven dat uw gezondheid en dat van onze medewerkers centraal staan bij het opstellen van onze 'handleiding voor bedrijfsvoering ten tijde van Covid-19'. Het is de eerste versie van een protocol dat met het opdoen van voortschrijdend inzicht wellicht enige aanpassing behoeft. Uw suggesties blijven in dezen welkom. Vooralsnog vragen wij uw aandacht voor het hierna volgende.


U bent immer van harte welkom ons spontaan een bezoek te brengen. Bij beschikbaarheid van een plek bent u van harte welkom. Echter, wanneer u verzekerd wilt zijn van een plek dan dient u via onze website te reserveren. U kunt ons dan verwittigen wanneer u ons wilt bezoeken en met hoeveel personen u wenst te verschijnen. Wanneer u met twee of meer mensen aan één tafeltje wenst plaats te nemen, wijzen wij u erop dat dit alleen kan wanneer u met elkaar een huishouden deelt. Groepsreserveringen zijn niet mogelijk. Indien u ons met meerdere mensen tezelfdertijd wenst te bezoeken dient u uw reserveringen onderling met elkaar af te stemmen; dit wanneer u bijvoorbeeld u een gezamenlijke whisky- of bierproeverij in gedachten hebt.


Wij bieden u de mogelijkheid om in blokken van steeds één uur of een veelvoud hiervan te reserveren. De tijd die u bij ons reserveert is immer 'netto'; dit houdt in dat uw tijdvak begint vanaf het moment waarop uw reservering ingaat en eindigt op het moment dat het gereserveerde tijdvak eindigt. In verband hiermee verzoeken wij u dringend op tijd op ons adres te arriveren en tijdig te zaak te verlaten. Wij dienen aan de deur telkens een kort aantal vragen aan al onze bezoekers te stellen, ook aan hen die van tevoren gereserveerd hebben. Houdt u rekening met de gasten die voor of na u komen want ook zij willen het maximale beleven in de tijd waarvoor zij hebben gereserveerd. Zorg dat u tijdig afrekent en gereed bent de zaak weer te verlaten. Elke plek zal na een bezoek worden gereinigd en voorbereid op een volgend bezoek en ook dit vergt aandacht en tijd.



Ons oorspronkelijk plan om een minimumbesteding per gast te hanteren hebben wij laten varen; het staat haaks op ons gevoel voor gastvrijheid. Wij grijpen terug op onze beproefde methodes en hebben een groot assortiment dranken in voorraad om u te verleiden, alles van hoge kwaliteit en gunstig geprijsd alsmede een iets groter dan gebruikelijk assortiment hapjes. Ach, neemt u eens een hele fles wijn in plaats van vier glazen, zet naast dat heerlijke glas Hertog Jan Pilsener een fraai Neerlands glas genever of ga eens helemaal overstag en trakteert uzelve op een van de uitzonderlijke whisky's of keldergerijpte bieren die onze kaart biedt. Een lekker kaas- en/of worstplankje met Kesbeke-zuur en mosterd bovendien? Een portie olijven? Een aangeklede plak paté? Roept u maar. Alles vers en met liefde geserveerd.


In verband met de algehele hygiëne hebben wij onze volledige kaart aan onze website toegevoegd. Uw slimme telefoon wordt tenslotte alleen door uzelf beroerd. De prijzen van de steeds wisselende tapbieren zullen op ons nieuwe, en al zeggen wij het zelf, uiterst fraaie 'bierbord' in Café ZILT zelf worden vermeld. Voorlopig zullen wij slechts zes van de twaalf kranen gebruiken om u een goede kwaliteit van het tapbier te kunnen garanderen. Onze eigen Jongeheer Frenken draagt immer zorg voor verscheidenheid en balans, precies zoals u het van hem gewend bent.

Aangaande de hygiëne kunnen wij u voorts melden dat het spoelmiddel dat wij al jaar en dag gebruiken een afdoende reiniging van ons glaswerk garandeert. Wanneer u de zogenaamde 'kissing disease' contracteert kan dat nimmer ons glaswerk worden verweten. Wij verwijzen u graag naar de webpagina van Aquafox, het automatische zeepdoserend en waterbesparend systeem dat ook onze spoelbak siert. Verder hebben wij de wastafelkranen in zowel het dames als herentoilet vervangen door zogenoemde infraroodkranen. U houdt uw handen onder de kraan en het water loopt automatisch het spuigat uit en stopt bovendien enkele seconden nadat de kraan geen directe beweging meer detecteert. Oh wonder! Wij beraden ons nog op een dispenser voor een ontsmettingsmiddel dat wij nabij de ingang willen plaatsen.


Als laatste verzoeken wij ook u met ons mee te werken wanneer het om ons aller gezondheid gaat. Wij zullen ons best doen hier steeds aan te denken maar kunnen alleen slagen wanneer u dit ook doet. Heeft u gereserveerd en voelt u zich nabij het uur 'U' niet helemaal gezond (een snuffeltje, een kuchje of slechts iets warmer dan normaal kan al een indicatie zijn), annuleer uw reservering en stel uw bezoek dan uit want u neemt wellicht een risico voor een ander wanneer u toch komt.


Vrienden, het zal voor ons allen even wennen worden aan een situatie waarvan wij hopen dat deze eindig is maar inmiddels mag u op ons rekenen om het u 'comme d'habitude' naar de zin te maken. Nogmaals, wij staan open voor suggesties en proberen ons verder te ontwikkelen en aan te passen al naar gelang ons mogelijkheden worden geboden of onmogelijkheden worden opgelegd.


Gegroet


Café ZILT






bottom of page